BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, February 14, 2009

pErmulAan hAri yg agAk mAlang..~

huk3.. saje aku nAk cErita kisAh agAk mAlang aku di pagi 1st day dalam minggu kejE aku this week..

pagi tu, aku sgt2 bersemangat bangun pagi.. hik3.. bukAn mUdah yer, nak bangUn seawal 6 pagi utk keje.. [slalunyer pkul8pg baru aku bangun] walhal, aku bgun awal dari kekandaku@kak nisak [yg slalu nyer bangun awal sbb kene masuk keje awal sblum pkul8]...

aku siap2 makan dlam pkul7.15.. n just sarung baju kurung dan tudung yg berlainan skali kalernyer sbb aku igt nk singgah umah sewa utk tukar tudung tersebut kepada kaler yg lebih molek... dan lepas aku masukkan beg baju, beg keje, mee ruski n cendawan dlm but kerete aderlah dlm pkul7.30, aku pun gerak..

sampai saje di kelana jaya... kire2 pkul8.20.. aku baru tergerak hati mahu merabe tmpt kebiasaan aku meletakkan kunci umah [dekat lobang kosong yg dekat handbreak]...tapi...cubelah teke ape yg berlaku...

huwaaaaaa!!! kunci takder???!!!

aku pun terus call ibu di rumah [dlam hati aku berharap kunci bertuah tu terselit bwah seat kereta dan bukan dirumah].. pada mulenyer ibu xjumpe.. tapi...rupe2nyer kunci tu tgh bermain2 ngan kunci2 yg lain bersama pen2 di dlam bekas tupperware atas meja komputer di rumah...

huwaaaaa!!!! ape kejadah nyer kunci tersebut berada di sane??! patutnyer ia berada di dalam Shiro [kekasih hatiku]... huk3~

ape lagi.. aku terus berhenti di tepi jalan..kire2 500m dari tmpt ofis n umah sewa aku, dan mendail no. student2 kesayangan[sangat2 la sayang.. sbb slalu kasi garuda melanggar2 kepale aku]...huk3.. bukan malas nk buat kelas...tapi..apekejadah nyer aku nk buat kelas dgn keadaan aku yg selekeh n tak terurus seperti itu?? walaupun masih ader 30minit utk kelas bermula...

errr.. utk pengetahuan kalian, kunci umah sewa tersebut juga diikat bersame SATU-SATU nye kunci BILIK aku.. huk3..

lepas je aku mengkonfirmkn yg kelas aku tangguh hari jumaat, aku pun pusing satu kelana centre point.. [konon2nyer tak mau 'U' turn depan giant sbb flyover dpan western digital byk kereta] so, aku lalu bawah terowong FAS.. lalu depan umah n ikut jalan subang lame dgn harapan cepat sampai ke federal highway.. cubelah teka ape yg berlaku..

huwaaaaaa!!!!! jalan besar tersebut sgt2 jem... dan aku tak boleh nak berpatah balik... [jln disini amatlah jarang jem..].. jadi aku pun terus menyanyi2 mengikut rentak lagu dan melayan din beramboi bersame pak nil.. [time ni, hanya Tuhan saje yg tau betapa hancurnyer hati ku..huk3]

ok.. so, perjalanan aku sudah sampai lepas TOL Subang... dan aku mempunyai 2 pilihan.. samada ikut jalan LDP puchong terus...atau ikut bukit jalil... mengikut perangkaan tak berasas aku n pikiran aku yg sedang melayang2, aku memilih jalan bukit jalil.. sbb jalan ni tak payah kene tol RM1.60...cubelah teka ape yg berlaku...

huwaaaaaa!!!!!! tak sampai beberape meter dari jalan susur kuar tersebut... jalan itu pun same jem n banyak keretaaa!!! aku pun terus sambung menyanyi dan melayan celoteh din beramboi n pak nil...huhuhuuu~[time ni juga, hanya Tuhan saje yg tau betapa hancurnyer hati ku..huk3]

ader laa dlam pkul10.30 pagi... aku sampai di teratak ayahbonda...nasib mobil ayahanda tiada..ini bermaksud ayah sudaa pergi keje [apekejadah pkul10.30 xkeje lagi, daiaaa] dan tak perlu mendengar bebelan ayah.. kuar saje kereta.. ibu terus membuka pintu gril belakang [kirenyer mcam pintu aku aa nih..] sambil tersenyum... dan.. start gelak tak hingat n perli2 aku.. ahahahaa..

hmm.. aku pun lepak sambil tgok movie hallmark channel [ehem..aku jrang tau tgok hallmark channel nih].. citer "Break In"... Wah2~ hero sgt hensem..cam seronok je citer ni.. ahahha..dah alang2 lambat nih, aku pun decide utk sambung menonton tv...

dalam pkul11.30pg.. dgn tudung ibu yg bersesuaian dgn baju, terus aku pergi kerje.. kan bagus kalau dari awal tadi aku pakai tudung ibu.. huk3...[xpayah aa aku berpatah2 balik]

sampai jer ofis.. aku punch in.. err.. pkul12.22.. ahahhaaa..giller awal aku g keje hari nih.. kene aa aku ganti hours dlam beberape hari..

sekian..harap2 this will be the last day of my malang day.. ahahaha

0 comments: