BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, February 24, 2009

kisAH sengAL yg Sengal..

giller senGal~


huk3... bagi org2 yg pernah dgr pasal m'slah umah tangga saye.. eh, umah sewa... terima kasih saye ucapkan dAN maaf sekirenya perkaRa ini memeningkan kepale mambakar hati dan perasan SaudAri2 sekelian..


huk3... dAN ini membUAtkan saye mAhu meNgArang satu cerite sengAl yg pernAh berlaku pada seorAng inSan yg teLah mengAlami peRistiwa yg senGal akibat keSengaLan seorAng sEngAl..huk3

pg ini.. aku telah dikejutkan dgn mssg dari BUSH... "dAnia.. sis Fanny nak no ko..ko nak aku bagi x?"

ape kejadah aa minah nih.. ko igt aku ni perdana menteri..takleh bg no aku kat sape2?? aku pun reply.. "hmm...bagi aje laa.." dan Bush pun kate "ok"

pAstu dlAM beberApa minit slepas itu.. aku enset NOKIA 5800 XPRESS MUSIC aku berbunyi... "ohh...ader massage [message]" oo.. sis fAnny.. ooo.. rupe2 sis fAnny bertAnye pAsal kenApe aku nak kuAr umAh sewA tersebut?? huhuhuuu... aku pun terMenung...

pAda awAL2 sewa... ok saje.. takde ape2 m'slah yg datang.. pada ketika itu rumAh sewA tersebut hanyaLah di sewA oleh BUSH, aKu@dAnia and sis Marlene... dAN pada masa ini, segALe urusAn kewAngan di jAge oleh BUSH.. sbb time tu aKu n sis MArlene mempercayai BUSH dan kami jugE mempunyai Byk perkAra lAIn yg pErlu di hANdle.. oo..lupe nak kasi tau.. kAmi be3 aderlah ofismate..bekerja sbagai penoreh getAh..huk3

En Paddle yakni owner telah menyewakan rumAh beliau pada hArga yg agAK murah.. sbb itu juge aku dan BUSH bersetuju... RM500 seblan [mANe nAk umah murAh spt itu di kAw ini??] ruMah tersebut adelah jenis SHOP APARTMENT..oo..mmg la murah.. huk3... jadi hAnye membahagi sewa tersebut sAme rate..iaitu sorang bAyar RM200 sbb campur bil n belanja dapur...

setelah beberApa bulan.. aku mengajak sorang lagi ofismate iaitu sis zAlia utk sewa bersame, di atas bebrape perkare.. kerAna menjadi penoreh getah bukan la perkara mudah.. ulang alik dari umah beliau dan ladang getah, kire2 70km..huk3.. n kadang kala, shift utk menoreh awal pagi.. jadi takut getah menjadi beku, perlu la bertolak awal pagi.. pd awalnyer, aku tak mahu mengenakan sebarang bayaran..kerana..ape la sgt.. bukannyer nyer tiap2 hari..dAN sis zAlia juge merupakan rakan aku yg paling close dAn juga rakan sis mArlene n BUSH..tapi disbbkan sis zAlia takut menyusahkan org rmai n kAMi sume maklum akan perAngAi BUSH yg sgt2 berkira... jd dikenakan bayaran RM5 satu malam.. dan kak zAlia juga meninggalkan satu beg baju tido..dan beberape perkakas mandi n makanan.. sbb bayaran tak termasuk makanan...dAN slalu juga aku memaksa beliau utk guna saye dapur n minyak..kerana aku pun bukan gune kesemua bhagian barangan dapur...

dAN beberapa bulan slpas itu juga.. sahabat dari skolah ku, Erin memohon utk tumpang di rUmah dan utk bermalam mengikut byaran sperti kAK zAlia.. dAN aku pun agAk terkejut, krAna BUSH bersetuju utK menerima Erin menjAdi salah seorg ahli rumah.. dan RM500 di bhagi utk 4 org.. jadi sume org akan membayar RM150...dAn eRin berkongsi bilik bersama BUSH.. Kerana BUSH tido di bilik MASter, sis Marlene di bilik mEdium n Aku tido di bilik yg kecil...

kAmi hidup bahagia di rumAh tersebut.. dAN kAmi pun mule MENGENALI perAngai masing2..ahahahaaaaa....dAN aku amat enjoy dGN sume housemate aku.. [dAN terpakse menahAN segale kerenah BUSH.. yer aaa beliau sgt2 berkira dan mempunyai sifat "she's always right] sehingGa lah sis mArlene berpindah keerAna mendpt offer menjadi penoreh getah di tmpt lain, sumenyer menjAdi kucAr kAcir..huk3...

keAdaAn huru hara jugA bermulA dgn kehadiran sang keKAsih BUSH...x sure adekah sang kEkasih memberi pengaruh besar pada BUSh?? tapi aku rase, aku kenal sang kekasih.. aku rase si sengal mmg sengal dgn sendirinya..

sume brg2 kepunyaan sis Merlene [yg tak sempat amik.. padahal aku nak gune lagi tau..camne nak masak nasi..huk3], sis zAlia n Erin di bungkus dAn diletakkan di bilik kosong... sis zAlia la yg paling terAsa hAti.. kerAna sis zAlia masih mahu menyewa by nite.. but, all her stuff have been bungkus by that Damn BUSH.. n BUSH juga start menghalau sis zAlia secare hALus...[bak kate sis mArlene n kAK zAlia].. n kAk zAlia pernah bertanye pada BUSH.. knape BUSH spt menghalau sis zAlia.. aku tak igt ape BUSH kate.. but, bile sis zAlia selidik balik, rupe2 dia berputar belitkan keadaan.. sbb BUSH yg sgt bijak tu, ngadu pada sis Marlene.. padahal, sis mArlene is close wit sis zAlia n me.. wat a bongok punye BUSH.. so, mmg kat sini, ckap lain, kat sane ckap lain.. Wat the sengal punye sengal..

jadi setelah berpikir panjang.. setelah aku merase rumAh sewa itu tidak bermakne lagi tanpa kehAdiran kak mArlene, Erin n kAK zati.. aku pun berhasrat utk kuar dan kembali ke pangkal jalan...

dan pErkara yg paling menguatkan lagi kemArahan aku aderlah... pd satu hari... kak mArlene tlh mengforward sms BUSH kpd beliau... mssg tu SGT2 mencabar kesabaran yg aku simpan selama aku duduk di rumah tersebut..mssg tu menyatakan seolah2 beliau mempunyai kuase power ranger utk menghalau aku kuar dari umah sewa tersebut..dan beliau mengatakan KAWAN2 aku pun suruh aku kuar dari umah..seolah2 KAWAN2 aku menyokong BUSH dan menyalahkan aku!!!! dan dia menyatakan aku ader masalah dikala umah sewa terdahulu, yakni time aku di itm...

mssg tersebut2 betul menyakitkan dada aku... KALAU KO NAK MARAH AKU KE, KO NAK BUAT CERITA PALSU OR KO NAK KUTUK2 AKU PUN, KO JGN NAK LIBAT2 KAWAN2 AKU.. INI MMG MENCABAR KESABARAN AKU.. AKU SELAMA NI, SEGALA SIFAT BUSUK KO AKU SIMPAN N XPERNAH AKU BAGITAU2 KAT KAWAN2 KO PUN.. KO MMG TAK GUNE!!!!!!!!!

rupe aku yg giller marah~nasib baik still comel..

bile dpt mssg tu jer, terus aku call kwn2 umah sewa aku... dah aa takder kredit, terus je aku pakai telepon ofis [sori yer en bos..emergency] dan tepon tu betul2 kat sblah BUSH.. aku peduli ape.. dgn keadaan berkecamuk n menggigil2..aku mendail sorang2.. Honey, Elicia n sis Lydia.. akhirnye, aku dpt tau slah seorg dari mereka ni dah termakan kate2 dusta BUSH n memburuk2kan aku pula pade yg 2 org...betapa hancur giller hati aku time tu... actually, don't wori my friend, i'm not totally blam u.. but i know that damn SEngal is very2 bongok n dah berjaya menghasut u.. but, deep inside me.. i kind of dissapointed wit u.. how long u know me?? i really killing me..seriously...

hati aku yg bagai dirobek2~huk3
n skrg... ape yang aku tau.. aku mmg nak move out dari bilik comel aku tu.. sian dia..sape lagi nak jage ko.. mintak2 tenant yg baru nanti jage ko elok2..huk3..

skrg ni.. baru aku terigt dgn kate2 kawan2 aku "KO BAIK2 SKIT NGAN BUSH TU.." aku buat tak endah, sbb aku mmg jenis yg tak nak terpengaruh ngan kate2 org, selagi aku tak terkena ape2, selagi tu aku bertahan.. akhirnya.. ini la yg terjadi...

sbnr nyer ader lagi bende2 bongok yg si Sengal BUSH tu buat.. tapi, aku malas nak taip...nanti hati yg suam nih menggelegak lagi..

akhirnyaaa... segale kejadian ni, aku hanya serahkan pada DIA yg MAha ESa.. semoga hidup aku di permudahkan, dan pada MU aku bermohon dan berlindung...

*name2 di atas byk di alih bahase n di palsukan..hik3

3 comments:

Anonymous said...

awat kejam sgt bush itu..
knp mcm al-kisah dania n si jiwa kacau hmpir sme ni??
huk3...bersabarlah wahai kekandaku syg..huk3...

eHa said...

ko nehh.. aku nk simpati pn.. xley.. apsal ko buat cte sedey jd cm cite klaka?? cess.. smpat plak letak gamba2 klaka.. aku sekeh kang....

apape pn.. besaba aaa... err.. boley tau.. mase ko dpt idea nk bubuk name erin tersebut? haha..

Anonymous said...

wahai adinda ku Hanis sue.. sesungguhnya mmg kekandamu ini senang bersabar.. huk3...

eha:
ahhahaa.. ko nih.. aku nak happy2kan hati aku, terpakse la aku buat ala2 happy... padahal...@#$^#$^$&^$%^&!!!! :))
erin?? ntah laa.. ahaha...