BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, August 4, 2010

diet?? buah??? saket???

hohohohooo.. ape kaitan nye??

hmmm.. last week, sahabat saye Macik Eha, sgt2 semangat utk berdiet.. yeah.. itu adalah aktiviti yg bagus... but, kene ikut care yg betul laa...

jd, memandangkan cik eha ni mahu kan peneman, jadi sye pun teman laa beliau.. sbb sye pun rase mahu berdiet.. AL-KISAHnye.. hak3~

Jd, Pada hari ahad yg mulia.. saye pun g aa JJ nk shopping buah2an.. takderlah byk pun.. but, ader aa kire2 RM50.. hik3~ so, pulang aa ke rumah ngan azam yg baru.. *sblum DIET ni.. mmg makan tak henti2.. super duper punye makan aaaa...
MySpace

pastu hari isnin tu.. star aa makan Strawberi masam giloss... sedangkan pg tu, ibu dah belikan sarapan roti canai.. siap asek suruh aku makan aje... [padahal dh berjuta2 kali aku cakap, aku kene makan buah2an saje.. huk3~]
MySpace

sampai tghari, aku sudah sgt2 lapar.. n takper.. ader mangga!!! Urghhh~ Mangga yg dipilih adalah tak sedap... huk3~ telan aje laa..

sampai petang.. aku mmg bertahan... tapi perut sgt lapar n tenaga mmg takder... malam pun, telan strawberi masam saje... ok aa.. bleh tahan lagi.. n malm2 bute [kene siapkan esemen pun lapar.. telan air suam saje.. gile gigih okey!]
MySpace

esok pagi nye.. saye bngun, pale saye sudah pening.. "Sudah!!!" camno ni.. eden mahu siapkan keje yg bnyk.. mengapa mahu pening??! bukan pening biase ni.. mesti angin perut sudah naik ke kepale... n ape lg.. ramai juge yg suruh aku makan makanan yg normal.. huhuhuuu...
MySpace

tp disebbkan hari ni aderlah hari TEMBIKAI yg sgt sedap lagi manis.. kugagahkan juga.. walaupun rase cam nk muntah, sbb perutku mmg PENUH ngan tembikai.. ahhahahaa

tapi ptg tu, mmg tak boleh belaa.. pening sgt2.. sampai jalan pun terhuyung hayang... n ibu n adik ku pun suruh makan saje.. ibu siap bebel2 lagi.. "Tulaa.. ibu dah agak da.. mesti jd camnih.. mane ader diet makan buah aje.. baik puasa... bla..bla.. bla..." mmg sangat pedih perut n pedih kepale.. [ehh.. ader eh pedih kepale..hahahaa]

but, malam tu.. mmg aku tak tahan.. aku makan jugak ler kebab yg bunda dah belikan.. n terus makan panadol.. bayangkan, lepas magrib aje, terus pengsan sampai pagi.. hahahahaa.. gile tak giler...

so, pagi ni, iaitu hari ke-3.. aku bgun n ibu kate, makan aje laa.. but, SKIT aje.. so, aku pun mkn la sikit bihun goreng itu.. sekadar beri tenaga.. igt nk bawak nenas.. sbb lunch makan nenas.. tapi sempat sambar lebihan strawberi n PLum yg super delicious.. hahahhaa.. *siap makan dlam kerete lagi.. hahaha.. [super jem kat highway KL-Sremban... meeting pkul9 aku masuk pkul10.. SYABAS!!] ahhahahaha

sambil tunggu lunch, aku makan aje prun yg super delicious itu.. kemudian, time lunch, aku makan lebih2 strawberi yg ader.. SUper Duper Msam!!! huk3~

Pkul2.30, aku pun gerak g the mines ngan cik Nad.. n u knoe what? aku g makan kat popoye.. nampaknye, aku terus skip time utk makan buah2an.. sbb aku terus makan protein.. makan ikan ngan ayam.. hik2~ terus aku terpikir nk ajak eha makan kat sini dlam tempoh protein beliau...

Hmmm... Jadi??? Ape cer ngan Diet tersebut...??!! Failed..!! hanya berjaya selama 2 hari... sbb badan aku tak dpt terima diet tersebut.. n Org2 di sekeliling sume suruh aku start makan secare normal.. but, kurangkan kuantiti... huk3~
MySpace

Maaf lah Cik EHaa.... Sye akan terus menyokong anda walau tidak turut same mendiet.. mungkin aku akan ikut balik diet tu.. just after, aku dah dpt turunkan kuantiti pemakanan aku... baru laa badan tak stress.. huk3~
MySpace

akhir kate, Majulah badan utk DIET!!! huhuhuhuuu

2 comments:

eHa said...

apsal aku xley trime yg kau ckp prun tu super delicious?? hahahaha

xley blah monyet kenyang tersebut.. rase nk lempang je.. haha

dAia said...

Hahahaa.. dah mmg super delicious.. tu pasal laa.. hak3~ kau je yg aneh tk makan..

hohohooo.. jgn le lempang.. sbb aku rase same je beliau ngan kau time kenyang kan? kan? hahaa.. baring2 usap perut.. miahahaa