BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, August 25, 2010

AYahanDa n EnsetNya..

hak3~ Ape lagi daaa...

Aku baru aje call celcom center... ape pulak laa masalah kali ini.. asek2 call celcom center aje..

Hik3~ tp kali ni bukan pasal aku ekk.. pasal mahu menolong ayahanda..

Ayahanda baru pulang dari Sarawak.. so, turun aje dr flight, beliau mengON enset beliau.. dlam penat2 tu, agaknye tersalah laa tekan PIN Code.. [lg nk salahkan keypad kecik la ape la.. hak3~]

Jadi, akibat tersalah2, kene la block n perlu masukkan PUK Code..hahhaa.. jd, terpaksalah tunggu sampai umah n AKU lah yg kene settlekan.. hahahaa

Jd, aku pun xtau nk buat ape.. ye arr... aku mane aa tau pasal Pin Code2 ni.. ahhahaa.. jd setelah bertanye2 pd saudari Hami, aku pun call aa CelCOm Center..

MySpace

Mule2 call, konon2 nk pakai call mesin aje laa.. but, cam pening aje.. aku pun decide nk call dia nye operator.. Seb baik aa org2 tu keje lagi.. hak3~

So, cik operator tu pun tanye laa..

Ye Cik Nurul, bleh saye bantu?” aku cam nk gelak.. slalu sgt ke aku call Celcom ni.. sampai dia tau aku yg call.. tp, mesti sbb aku dh register kot.. hahaa

Haa.. saye nk Tanya pasal PUK Code ni la..

PUK Code utk no siapa, ye?

Utk ayah saya laa.. bleh tak?

lepas kasi no phone, cik Operator ni pun nk bercakap dgn ayahanda.. mungkin utk sahkan yg aku ni bukan pencurik enset org.. hak3~ Jd xpasal2 malam2 bute ni aku berlari2 mencari ayahanda.. mesti cik operator ni pun dgr larian n jeritan aku memanggil ayahanda.. hahahahaa

MySpace MySpace

Ye, Saye Suboh Ismail..no ic? 5202... haa.. tdi saye baru turun flight... pastu, penat2 tu tersalah laa tekan pincode... eh, takder lah sampai 3 kali.. baru sekali aje.. keypad ni la kecik sgt.. bla.. bla..

Hahahaha.. bleh pulak ayahanda nk berborak2 panjang dgn cik operator ni.. ahahaha.. hamboi.. hahahahaa..

MySpace

Pastu cik operator tu nk ckap blik ngan aku.. agaknye dah malas nk borak2 kot.. ahaahaa

MySpace

Pastu sambil2 cik operator tu instruct aku kene buat ape.. aku still lg membidas2 bebelan ayahanda pasal enset beliau.. ahahahaa... Ibu yg lepak tepi katil sengih aje.. [sambil makan kacang yg ayahanda rembat dlam flight..mmg fevered kteorg.. sedap, ok.. hahaaa]

Cik operator tu siap pesan suruh aku salin PUK Code tu incase ayahanda aku tersalah2 lagi.. ahahaha..

Pastu, dlam seminit lpas tu, aku dpt sms dari Celcom.. nk tanye feedback laa.. dalm 1-5.. brape aku bleh bagi utk layanan n service operater..

Jd disbbkan ayah aku mcam happy je borak2 tadi.. aku reply 5!! hahahahaa

Majulah service utk Negara membangun!!! Hoyeaaah!!

0 comments: