BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, July 9, 2010

RM1,300?? Takder masalahh... nO probLem..

Perghhh... Itulah gaya org yg mmg berduit g shopping.. huk3~

al-kisah... tadi g teman ayahanda g Mid Valley.. sbb nk redeem point kad kredit Maybank... Byk kot... ader aaa dlm 140000... hak3~

nk dipendekkan citer.. alang2 tu, mmg ayahanda mahu membeli enset n camera baru... huh??

kenape nk beli lak?? kan dah ader??
enset >> Sbb dah nk habis kontrek ni.. so, bleh beli enset baru n claim.. janji bawah 2k... ooo.. padan laa... bukan main eksen lagi.. nk enset yg camera tak kurang dari 8mp.. huk3~
camera >> Sbb yg dh ader [olympus + nikon] byk masalah.. malas nk layan da.. hak3~ ini pun bleh claim gak... huk3~

jadi.. hasil nya, ayahanda telah setuju utk membeli ini...
Sony Ericsson Aino

Spec dia bleh tahan... ader 3G.. pling penting camera 8.1mp gambo dia cantek, ader blue tooth, GPS, bleh WiFi, bukan 100% touchscreen.. dan macam2 lagi laa.. harga dia pun dlam budget.. campur screen protector RM20 + Memory Card 4gb = RM1400.. bleh tahan aa kan? kan??

Pastu, my bro pun sempat sambar satu enset.. jenuh gak AKU yg pujuk ayahanda utk bersetuju meminjamkan duit [kad kredit laa..] nasib baik dia nk tambah point.. hahahaa.. ape lagi.. [sile blajar cara2 nk amik kesempatan yer... hak3~] aku pun mempengaruhi ayahanda utk tambah point.. tambah lg satu utk adikku Haziq.. hmmmphh.. jeles gak sebenarnye.. hak3~ tapi bukan enset yg same aa.. gile melampau nk mahal2..

Sony Ericsson C510 Cyber-shot

heleehhh.. boleh laa tahan spec dia.. [sile bace dgn nada jeles.. hahaaaa] ni bukan lah yg latest or baru.. but, ok laa.. buat ape nk mahal2, kan?? tu pun ayahanda yg jeling lain macam.. hahaha... camera cyber shot 3.2mp, ader bluetooth, autpfocus, face detection, auto rotation n bleh uploading terus g youtube [dah2 mamat ni tak .. reti.. hahaa.. n pasang 4gb memory card.. [tu pun mule2 mamat ni nk 1gb je.. ape barang, broo..hik3~]so, ini enset harga dia RM600.. ok la kan?? kan??

Pastu, ayahanda pun belek2 Camera Nikon.. Dan terus 'angkat' satu.. RM900.. aih... senang2 je kan?? aku punye laa berkira2 or pikir 8juta kali kalau nk beli itu ini.. isk3~

NiKon Coolpix s6000

Actually, tak sure yg ini ke yg lain.. hik3~ nk tgok, but, skrg camera ni dah ayahanda bawak ke melaka.. saje aa tu.. tak nak kasi org pinjam..hahahhaaa..

"Saye pusing, Halim!!!" ajiq mencube nasib.. hak3~

hahahahaa... 50 je kau dpt, Jiq.. hik3~

Okesss.. Mari kutip hadiah.. hik3~

so, lepas je g beli brg ni, ayahanda nk g guardian pulak.. kat sane, tibe2 kad kredit xleh pakai.. [rupe2nye time2 redeem tu, kad tu kene ape ntah.. ape lg.. mengamuk la ayahnda.. hahahaa]hmmmphh... time mereka2 ini membeli belah di sana, aku tunggu kat tmpt lain.. kerana malas nk berjalan dgn barang yg BNYAK.. huk3~ Lenguh sungguh.. dah aa lapar..ayahanda ni.. tak perasan ke ANAK2 dia sgt lapar.. huk3~

tgok.. byk kan brg kteorg shopping ngan point..hahahaa [Hampess adikku ni.. blurr habis ini gambar]

dekat 30 minit gak aku tunggu sorang2.. huk3~ sume org lalu lalang tgok aku.. kalau ler ader mangkuk kecik kat depan aku ni, sure dah beratus2 hinggit aku dapat.. hahahhaaaa...

4 comments:

eHa said...

gile byk bapak ko redeem.. tp aku rase kalau ko ajak aku skali lg berbaloi2 hahaha

dAia said...

hahahaa.. bawak kau?? kau berani ke nk berjalan2 ngan ayah aku?? hahahaa....

haa.. kau komen ni aku terigt.. iron aku kat kau.. kau tak pakai dah kan?? iron umah aku dah problem... hehehee..

eHa said...

hahaha.. nak ke? ade kat s.alam.. aku bawak g ganu aritu.. xamik2 lg barang sume.. baju busuk sume tinggal... nnt aku g amik mase amik barang.. skang cm malas saje.. hehe..cane iron ley problem ni.. ko baling ke ape?

dAia said...

hohoo.. kau pakai lg ek iron aku tu.. selamat lg tak??

iron kat umah aku tu, brape kali dah hamper memakan bju2 aku.. tau aa baju2 aku tu delicious..hahahaa..