BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, April 26, 2009

my 2nd house at Kemuning Melaka...

Hmmm... ader beberapa org yg tau.. yg aku ader umah kat melaka.. huk3.. 

pagi tadi, aku dpt tau yg ayah aku nak menetap kat sini.. ye laa... ini kan tmpt dia.. ramai adik2 dia kat sini.. umah arwah atok pun kat sini.. so, aku hanya terima aje laa.. syok gak kat sini.. aman.. damai.. umah makteh n sedare2 pun dokek ajo... ehehee

so, aku tibe2 nak letak entry pasal umah aku kat sini...

hmmm.. umah nih, takder la besar sgt.. just 3 bilik + 2 bilik air + dapur + living + dining + pray room..  umah ni asalnye nak buat utk umah persinggahan or umah hujung2 minggu.. [padahal.. time aku dgr cdgan ayah aku nih.. aku agak mesti dia nak dok sini time dah pencen punyer..]

hmm.. pelan asal umah.. ayah yg buat.. n idea sume dari ayah.. tapi bile aku tgok, ayah buat pelan errr... sgt lambat.. so, aku pun meng'offer diri utk lukiskan pelan umah.. ye aa.. kan aku ni valuer.. so, kat pc aku ader software utk lukis pelan.. 

hmmm.. sbnr nyer.. walaupun umah ni hanya simple.. tapi, ke'penat'an n ke'letih'an utk menyiapkan hanya PELAN nyer adalah... hanya tuhan yg tau.. ye aa.. brape juta kali tukar n modified ekoran kegawatan ekonomi n kenaikan harga minyak..walaupun mcam takder kene mengena.. tapi mmg kne mengena.. sbb sume material ader harga kan?? so, 1st kontrektor, lepaskan tgn sbb takut rugi.. huk3..

so, akhirnya.. setelah 5 bulan... siap daaa umah comel ini.. [err.. walaupun dlam tempoh pembinaan ni, sekali pun aku tak jejakkan kaki kat sini.. sbb kerjaa.. kerjaa.. ehehee] jadi, nak tau bagaimane rupe umah nih.. sile scroll di bawah.. sekian... 
dari depan aa kan.. kiri skit n kanan skit.. tak muat nk amik dpan2.. nanti jtuh bukit...ehehehe
ni sisi umah n balai [ayah aku yg panggil balai].. pondok utk tunggu durian, ayah ckap.. ehehe
living room n dining..
dapur n bilik solat..
master b/room n bilik org bujang.. ehhehe
ini plak bilik anak dara.. n sblah nyer adalah mamat yg slalu sebok nk lepak dlm bilik anak dara.. ahahhaa

1 comments:

Anonymous said...

i like this post..huk3..