BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, April 14, 2011

Kembali bernyawa!!

Heheheheheee... *Gelak scary pliss..

Apsal aku mcam happy semacam?? hahahahaaa

sbb modem ku telah bernyawa!! hahahaa... Lalu, aktiviti mendownload pun kembali bernyawa.. hahahaaaaa
MySpace
ape cerr??

camnih.. Kan dua hari lalu, modem ku telah di serang petir..
pastu TM kate dlam masa 72jam akan amik tindakan, bukan??
tapi dlam masa 12jam dah bertindak..
sbb dlam pkul 10 camtu, tibe2 org TM telah mengCall aku kat opis..
dia ckap nk dtg.. n baru aje ibu call n cakap pasal xnk TM dtg time beliau keseorangan di rumah..
tp, ape nk buat, sbb time org TM tu call, dia dah nk sampai umah..
(err.. beliau siap curi line tepon umah aku lagi.. ciss..)

so, nk dijadikan cerita menarik, tgh2 org TM tu testing2 Modem baru kat PC ayahanda, tibe2, BlackOut pulak rumah tu.. hahaaa
(sbb TNB dah kasi warning awal2 itu jam diorg nk cut letrik.. utk aktiviti pembaikan..)

jd, Org TM tu pun call aku balik n mengadu domba.. hahahahaa
jadi aku pun gelakkan beliau.. Ye laa.. sape suruh dtg pagi2.. aku suruh dia dtg blik petang tak mau.. hahahahaa
jadi, kami pun membuat perjanjian utk bersemuka keesokkan hari, di waktu pagi..
beliau talian di matikan, beliau siap suruh aku g beli wayar tepon yg baru, sbb yg sedia ada sudah rosak..
(time dia ckap tu, brape kali aku ckap.. "Betul ker?? sure ker?? Malas nye nk beli.. Panjang laa.." mcam ckap ngan member aje pulak.. hahahaa)

pastu dlm pkul 4 tepat, aku kuar opis n kelam kabut g Mines..
pasal ape?? nk cari wayar tu laa.. bukan nye pendek, lebih kurang 30M gak laa..
odw tu, ibu call lagi.. Ckap yg TM call umah 2x da..
tanye pasal technician TM yg dtg tu dah kasi modem ke belum..
pastu ibu g bantainya ckap yg TM tu tak kasi pun modem..
jadi, aku percaye 100% yg technician tu kene bambu kaw2 ngan ketua beliau.. hahahahahaaa
MySpace

alhamdulillah, dpt jugak bertemu dgn wayar tersebut..
aku beli yg 50m punye okey.. punye laa panjang giller tu..hahahaa

sampai je umah, ibu ckap org TM call mcam marah2 technician yg dtg tu..
hahahahaa.. Habis laa beliau..ahahahhaa
n org TM tu jugak ckap, nk suruh Technician tu dtg hari tu jugak kasi Modem baru..
pastu byk kali gak ibu suruh call org TM tu ckap yg aku dah balik, so, bleh laa dtg pasang modem..
aishh.. sudah brape kali aku ckap, yg aku call tu slalunye 100.. tu kan ckap ngan operator.. karang dia kasi kes baru, n tak pasal2 lagi lewat aku nye kes nk selesai..
MySpace
Jadi, pagi tadi, aku pun dok lengah2 bersiap nk g keje laa..
sbb janji ngan incik Technician tu pkul10...
tpi pkul9 dia dah tercongok kt depan umah.. ahahhaa..
giller pantas... (mungkin sbb smlm dia dah kene marah kaw2 ngn ketua beliau..hahaaa)
MySpace
pastu, dia terus jalankan tugas beliau..
(tp sempat ckap yg ptg smalam, dia nk dtg blik.. tpi basah lencun kene hujan..hahahaa)

pastu, terus saje aku beron9.. Time kaseh TM!! hahahahaa
n pkul10 lebih skit, baru aku gerak g opis.. lalaallaaa...

*akhir kate, mari laa same2 menjaga keAman Modem anda.. jgn sampai rosak lagi.. err.. ni kali ke 2-3 ntah.. hahahaha... kepada nenek2 bernama Eha, toksah laa bahan2 aku lagi, okess?? hahahaaa


2 comments:

Ima Bloomwood said...

cerita ini sungguh menarik.

dAia said...

hak3~ menarikkah?? ini kisah merapu2 saje.. hak3~

saje nk kasi kisah teladan utk penjagaan Modem.. hak3~