BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, October 22, 2010

Lelong rumah diaaaaa!!!

Auction?? Foreclosure??


Ape kebende itu?? Name cam canggih aje... Tapi.. kalau dua bende ni termasuk dlam halwa telinga manusia bername Tuan Rumah, mau tercabut nyawa.. hak3~
Jadi, Maksud dua perkataan di atas adalah "Lelong" "Rampas" dan sbg nya..

Hmm.. APe kene mengena aku dgn dua perkara di atas???
Ehh.. Jgn risau.. aku xde umah lg yg bleh org bank rampas or lelong.. hik3~

Korang tau [klu xtau buat2 tau..] yg aku ni cikgu dlam bidang property..
Jd selain mengajar theory, perlu lah ader experience or practice rite??
Jadi aku n sorang lg lecturer pun g aa jalan2 siapkan case2 auction tersebut..
tu maknenye, aku dpt instruction dr incik bank utk nilai umah2 ni.. nilai2 lelong laa..
dan tak semestinya umah2 ni confirm akan di lelong.. hak3~
pasal ape aku ckap camtu, sbb kebykan tuan2 umah akn kecut perut bile kami dtg utk buat valuation.. [mmg betul.. sampai basah baju berpeluh2 bile aku ckap bank yg suruh aku dtg.. hahahaaaaaa]

"don't be afraid my friend.. I just come to value ur house..
But, if u don't pay ur down payment for ur loan, then u should be worry laa.." hak3~
tipoo giller aku ckap camtu.. sbb aku dtg berdua.. so, aku tukang amik gambar dan tgok keadaan umah aje.. yg deal ngan tuan umah adalah kawan aku.. miahahahahaa

best buat inspection ni.. bleh jlan2 tgok umah org.. hik3~
yg xbest kalau umah org tu ader incik anjing.. huhuu..
pastu lagi tak best kalau dpt umah yg terbiar kosong... hello, tuan rumah, u xmau, jgn beli laaa... kasi saye saje!! huk3~

jadi dlam beberapa hari ni, ader lah dlam 5-6 bijik aku g.. but, setakat ni, satu report je aku buat.. [punye la malas aku nih.. hahaaa]
iyer, valuer2 ni, kebyakan nye, rajin buat inspection, tpi malas nk buat report..hahahaaaaaa...

hmmm.. nk letak gambo.. tp takder yg seswai.. hik3~
okesss.. daa...

0 comments: