BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, September 18, 2010

Jangan Bersedih!!

Jangan bersedih; Jadilah wanita yang paling bahagia..

errrr.. ape yg daia tulis ni..?? Merapu aneh ke?? hahahaaa.. sabar.. bace sampai habis ek?? hehehee...

ptg semalam aku g beraye laa mcam hari raye yg biase... pergi beraye umah macik ku... a.k.a Tanter Nor wit her family kat Bentong, Pahang...

hmmm.. kenape aku tulis entry pasal macik aku nih?? ape yg menarik?? hmmm.. maybe bagi korang biase2 kot.. but, bagi aku, mcam menarik.. ahhahaa.. pasal ape?? pasal buku bawah nih.. hahahahaa


hmmmm... tak tau pasal ape ntah... time nk balik tu... tibe2 aku terdengar pacik Din [suami tanteNor] bercakap, "Haaa.. Daripada bace buku novel tu, baik bace buku ni.." Sambil dia hulurkan aku buku yg gambar seperti di atas.. Mule2 aku tak prasan laa.. igt buku ape.. sbb cover dia mcam buku2 novel adik aku aje.. hik3~ Sekali aku belek, buku yg sgt menarik ini..

hmmm.. ape dalm hati?? mule2 mcam takder ape2 reaksi.. macam perasaan berterima kasih sbb kasi hadiah laa.. but, lepas tu, tertanye2.. adekah aku dlam kesedihan?? err.. adakah aku tidak bahagia?? hahahaha... mcam2 persoalan... hahaha.. tapi last2 aku simpulkan, pacik din aku ni mmg suke menyedarkan anak2 sedare dia ke arah yg Benar.. hik3~

pasal ape aku ckap camtu, sbb adik aku pun permah dapat beberapa naskah al-quran kecik dari beliau.. tafsir al-quran.. dan adelah beberapa lagi.. but, this time it is the 1st time laa dia kasi kat bahagian perempuan.. hik3~

ape ada dlam buku nih?? hmmm.. mcam kate2 nasihat, pendorong.. dan petua2 laa... utk ape?? aihhh... cubelah bace tajuk dia.. hehhe.. paham2 aje laa.. [actually, aku baru sempat bace bahagian awal2.. hehehee.. nanti2 kalau dah hbis, aku kasi sipnopsis kat sini.. hehehee]

okess.. kat sini aku nk tuliskan "Persembahan" penulis pada pd pembaca or bakal pembace buku ni.. hehehe...

Kuhadiahkan kepadamu...

Wahai wanita yang telah meredhai Allah S.W.T sebagai Tuhannya, Islam sebagai agamanya dan Muhammad S.A.W sebagai Rasulnya.

Ku hadiahkan kepadamu...

Wahai wanita yang meniti jalan lurus dan membawa risalah kebenaran.

Ku hadiahkan kepadamu...

Wahai murabbiyah (wanita pendidik) yang berjuang dengan kalimahnya, memelihara norma-normanya dan membersihkan dirinya.

Ku tujukan pula pada setiap ibu yang mendidik anak-anaknya untuk bertaqwa, menumbuhkan mereka dengan amalan sunnah Nabi dan menanamkan dan kebajikan ke dalam jiwa-jiwa mereka.

Terakhir.. Ku tujukan kepada setiap wanita yang dirundung sesusahan dan kesedihan....

Berbahagiaka dan bergembiralah dengan jarak yang begitu dekat, dengan bimbingan Allah, dengan keagungan pahala dan dengan pengampunan dosa

1 comments:

eHa said...

En.kekasih pnah bg aku buku tesebut. Tp mcm lain sket kave die.ade byk edition kot.tp buku ni mmg besh dn femes