BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, September 27, 2010

JamuAn mAkan2 Syawal 2010

Ohhoooooiiiii~

heheheheeee... itu aderlah jeritan hatiku.. hahahaa..
pasal ape?? Pasal happy + penat + Terharu..
Pasal aPe?? Pasal Happy + Terharu = Rakan2 sudi dtg makan.. hik3~ Penat sbb biaser aa kan.. masak + Layan + kemas + dll.. hak3~

hmmm.. preparation.. aku start citer hari sabtu aa yer..
Sabtu, aku tak buat ape2 pun.. hahaaa.. saje je nk ckap.. sbb keje dari pagi sampai petang.. pkul7 baru smpai umah.. sah2 aa penat.. Ibu mintak tolong prepare ape2 yg patut... bahan2 sume aa.. hanis pun ajak kupas bawang.. but, aku sgt2 letih.. awal malam tu pengsan sampai esok paginye.. hehehehee

ahad pagi2 pkul6.30 aku dah bangun n mandi siap2.. ecewahh.. macam nk g keje lak.. haruslah segarkan badan bukan? hhehehee..
terus menuju ke dapur utk breakfast.. hak3~ itu yg paling penting.. hahaha.. so, aku start buat keje dlam pkul8 laa.. hak3~
potong2 + kerat + kacau = siaplah Mee Hon tomyam + spegeti... hak3~

hmmm.. menu makanan adalah.
1) Mee Hon Tomyam --> Aku + hanis + ibu yg buat.. hahahaa.. pasal ape rmai sgt?? sbb kteorg xleh konsentrate.. sbb macam2 lagi nk buat.. hahahaa

2) Spegeti --> Kak nisa yg buat.. mmg bende lain takder laa.. itu aje laa.. hak3~

3) Satey --> sesi pagi sampai tenghari satey dr Chaiyok.. Kecik2 aje satey dia.. habis satey ni, baru letak Samuri nye satey.. hak3~

4) Nasi berlauk --> Ayam berempah + Dalca [tempah catering.. seb baik cepat sampai.. hohoo] Sambal Udang + Kari Rusa [Ibu yg masak.. lg delicious!! hahahaa]

5) Kek Lapis --> mcam2 perasa ada.. sume tu make in Sarawak.. ayah beli khas for raye.. byk giller.. alhamdulillah, sume habis.. kecuali perisa Durian.. ahhahaa.. aku pun tak prasan perisa tu.. hak3~

6) Air --> Air ape ntah yg org catering tu kasi.. tapi ibu kate sedap.. aku pun tak rase.. punye la bizi.. ahahhaa.. habis aje air catering, aku tambah air yg aku buat aa kan.. Air oren + Sirap yg mengancam.. ahhaahaa

7) Kuih muih --> mmg 80% kuih adalah pemberian rakan2 sekerja ayahanda.. yg aku + ibu + adik2 buat ade 3-4 aje.. tu pun campur ngan tempeyek.. kuih ader 2 aje.. hik3~

okess.. citer seterusnya.. aku sambung with the gambo2.. hik3~ Layannnn~

my 1st tetamu yg dtg, x lain x bukan.. Mummy a.k.a raja with baby in tummy n husband.. hik3~
[Raja dok mengomen aje, sbb beliau xleh makan byk, tp nk makan byk.. hahahaa]

my 2nd friends.. kak zati with husband [incik coach] n adik ipar [baru kawen terus bawak adik ipar tau.. hahaa]
Kak marina with her bodyguards.. hik3~

kak jue yg dtg lewat.. sume dah balik baru beliau sampai.. hak3~
[sume tu maksudnye rakan2 ofis yg len.. hak3]
tpi lame juge beliau stay.. sbb nk tungu Nad..

Rakan2 skolah ku... Bulat + diyana + Xera + judin = Kawan2 terhebat!!! hahahaa..
ehhh.. gambo eha takder.. alaa.. takper laa.. hahahaa

Nad dtg lewat skit.. sbb beliau dari nilai but g hantar akak dia balik dulu.. pastu patah balik g sini.. hohohoo.. tu yg melepek kepenatan aje tu.. hik3~

Ibu dan sepupu beliau, Macik Manja.. hik3~
[bukan aku tipu tau.. mmg name dia Manja.]

my fren!! My only fren from matrik yg dtg!! AFra!!! Thanks for coming, afra..
Same cam last year gak.. dtg malam.. hak3~ Nasib baik makanan still ader.. hak3~

Ibu n Ajiq yg keletihan.. hik3!

Okess.. sampai sini aje laa.. saye pun nk sambung makan ni.. hahahaa... makan break fast.. lebih2an makanan semalam.. hahahahaa

2 comments:

Nadz said...

mana ada melepek....hahahahhaha tu post maut nama nyer yer..hingga ada yg said "bye2..hati2 balik" hahahha

dAia said...

yer aaa.. melepek aa tu.. mcam dah caiirrr.. hak3~

*mamat tu mmg terlebih mesra.. akk buat tak tau aje ngan dia tu.. ahahhaa