BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, September 11, 2009

HoOhoo~ Sgt Parah!!

hohohoo... sgt2 terkejut...

aku hari ni, mcm biase g ofis dlam pkul8.45.. kire awal aa nih.. hik3~ nasib baik ibu kejut pkul8.10 tadi.. ahahahaa

pastu, sampai saje ofis... tibe2 KZ panggil aku.. dia mcam main sorok2 pulak.. aku pun pelik aa..
"kenape ni KZ.. Semacam je nih...??" aku tanye..
"akk tgh takut nih.. CM tgh mengamuk.. dia baling2 n hempas2 brg..." KZ ckp takut2..
"HOh?? Yeke?? Siyes??!" uih.. mcm best nih.. aku pun cepat2 masuk ofis..
serentak tu, aku nmpk CY pun bru sampai.. "Eh.. bukan ke beliau off day hari nih??"

Bam!! Bok!! [err.. mcam2 bunyi hempasan laa..] mmg betul mengamuk nih... sambil maki2 pulak tuh... aku cam buat tak tau.. terus lintas bliau yg sedang marah gila tuh.. [padahal, mmg aku berkongsi laluan ngan beliau yg sedang mengamuk tu..

"Saye mmg tak puas hati!!!!"
"Saye mmg tak suke org mcam ni!!!"
ni ler ayat2 yg aku igt.. dan mcam2 lagi laa...

time tu jgak, CY msuk bilik n trus mnuju ke tmpt CM.. "CM... CM.." beliau cube memujuk CM.. ye laa.. mmg time tu, aku rase kalau ler brg2 dia bleh berckap, sure dah m'jerit2 kesakitan sbb kene baling2...

bile CM buat xtau, CY cube memegang lengan CM.. agaknye dgn harapan agar CM bertenang..
tapi CM menepis2.. dan terus marah2.. dgn erti kate lain terus maki hamun...

aku siyes terkesima.. terkejut sgt.. sbb aku rase, patut ker kte menengking org lain sebegitu??
tapi, disbbkn aku slalu juge mengalami kedaan sebegitu, aku cool saje.. [err. keluarga aku juga kadangkala suke marah2 cenggini.. eheheheee]

CM terus marah2, mmg tak kasi chance langsung pada CY utk menerangkn keadaan.. hish.. sadis betul time tu.. herdikan CM sampai membuatkan CY terus menangis kat situ.. aku toleh pada MD n KZ.. masing2 senyap..

"Lain kali, jgn pandai2 nk ubah sane sini.."
"tak appreciate langsung keje org lain.."
"awk tak tahu ker, brape lame dayah bat layout ni.."
"awak tak minta maaf pun kat dayah tu..."
pang pung pang.. berdas2 peluru tuju pada CY.. kesian dia.. name aku jugak naik.. ish..ish..ish..

aku n KZ beberapa kali memberi isyarat pada CY agar bersabar n biarkan CM tenang dulu.. sbb CY byk kali minta maaf...

haish.. pening gak pale aku time tu.. tak tau nk buat ape.. sbb dlm ofis tu, kirenye aku mcam rpt gak ngan CM.. aku rase cam nk g urut dada CM n ckap, "sabar CM..SAbar.. bulan puase nih.."

Lame juga kedaan sgt tegang tu.. pastu aku buat mcam takder ape2 berlaku, dan terus kemas2 blik tu.. ye laa.. kan baru renovate.. aku cube pasang internet laa pasang potostete mesin la..pastu tanye2 kat org len mcam2.. yelaa.. takkan nk kasi hari tu tegang sampai bile2..

oish.. time CY nk blik, dia dtg kt aku n salam sambil minta maaf.. aku kesian gile kot kat dia.. aku tau..bukan 100% salah dia.. aku rase ade sorng makhluk lagi yg salah.. CY ni baik sgt, suke tlong org n cover pulak sorang makhluk ni lagi.. tak pasal2 dia kene gile2 kaw punye..

aku sempat bisik,
"Sabar lah, CY.. dia tgh marah tu.. lagipun I mmg dah maafkan u.. I dah tak marah daa.. dah Cool.. u sabar yer.."
tu je la yg mampu aku ckap.. huk3~

pastu sedang2 aku kemas bilik tu
[aih..asek kau je kemas..kau buat2 rajin ke Daia?]
eh.. dak aih.. aku sorang je dah habis kemas semalm.. ahahhaa..
pastu aku tolong aa kemas tmpt lain.. ehehe
eh.. sambung2..
aku cube connectkn LAN cable ngan CPU printer... xsampai pulak..
pastu CM pun tolong2 aku laa...
pastu kan, dia ckap laa.. "Alamak.. lenguh2 pulak la tgn nih.."
mmg aku tau laa dia mmg lenguh... pastu aku ckap,
"Tu laa.. tadi dok hempas2 brg.."
dalam hati, "Pergh..selamber betul.."
pastu dia jwap sambil tersengih, "takder kene mengena yer.."
aku pun jawap la smbil senyum2,
"Ader laa.. tu kudrat nk baling tu.. ader efek kt tgn.."
pastu, aku terus sengih2 dan sambung kemas aa..

dah habis kemas.. aku nye PC xleh online.. rupe2nye wayar LAN aku rosak..
so, EA sruh amik wayar LAN.. hohohoo~
sedih sebentar.. mintak2 laa nanti time betulkan, xder masalah lg..

* senang citer.. pengajaran kali ini aderlah.. Kalau nk buat ape2, sile berfikir dulu. dan mintak laa pendapat org lain.. jgn main sergah saje.. ceh~

0 comments: