BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, August 30, 2009

Mari Berbukaaaa~


ehem... hari ni dah masuk 2 minggu seluruh umat islam menunaikan ibadah puase... walaupun sesetgh pihak tak sampai 2 minggu pun berpuase.. hik3~

minggu ni jer, alhamdulillah sudah dua kali aku berbuka bersama2 sahabat2 handai.. sahabat2 di waktu sekolah dulu.. 1st time, pada hari rabu, bersamaan 5 ramadhan - 26 Ogos.. dan 2nd time ader lah pada hari smalam... [walaupun di ajak last minit oleh cik ema.. huhuu~]

26 ogos, pade kire2 pkul 11 pg, sedang aku menjage final exam di kolej.. aku menerima pesanan ringkas [SMS..ahahaaa] dari Xera.. nak ajak aku puase same2.. ok, no hal.. [walaupun time tu aku sangsi apakah riaksi ibu kalau aku ckap aku nk buke kat luar..aaahahaha] so, aku telah memaksa cik Ema n cik Xera utk meng'chop' tmpt di tmpt kejadian.. BBB Tom Yam.. [err..eha.. BBB tu Bndr Baru Bangi yek...]

errr... dlam pkul 6 kot aku bertolak dari umah.. gare2 menunggu TUan pUteri Eha sampai... [adeker dari Puchong, dia nk g umah aku lalu PutrajayA?? short-cut ke tu, makcik??] so, sampai je BBB TOm Yam, aku dok asek kene perli same Cik EMa n Cik Xera.. ahahahaaa~ habis makan, kami membawa haluan memasing, tapi aku culik eha [err..walaupun eha yg bek kete..hik3~] aku suh eha teman aku g PKNS cari Key Rack.. tp, tak jumpe pun, alih2 aku g BINTANG g beli kain baju bersama IBU n K.Nisa.. ahahaha



2nd time berbuka bersama rakan2
ader lah dlam pkul 6.30.. lagi 54 minit nk berbuka... cik Ema sms aku.. "DAyah, nak buke same tak?" aku pun balas, "Eh.. takleh awal lagi kau mssg aku??" hohhoohooo.. ye arr.. dah nak pkul 7 kot.. ceh~ tapi, aku join aje la.. sbb cik EMa kate kumpul pkul8 n tmpt makan tu pun dekat ngan umah aku.. [wlaupun pada awalnye aku tak tau pun kat mane kedai tu..aahahaha]

so, dlam pku8, cik EMa pun sampai depan umah JIRAN AKU... ahahahahaa.. salah umah le tu.. ahaha.. nasib baik Jiran Aku tk Kuar umah..ahahaha.... so, sampai je sane.. mmg kedai makan PERANTAU tu mmg dekat giller ngan umah aku.. ahahaha... baru aku tau kedai tu name dia PERANTAU.. slalu aku lalu lalang je kedai tu.. ahahaha

lepas ckup korem, kami pun makan laa... [errr.. aku makan dua senduk je kot.. sbb dah makan kat umah..ahahaaa] cik Eha dtg sgt lambat.. jadi beliau makan kuih konflek [abaikan ejaan, cikgu!] konon2 suda kenyang, tapi ngan aku nye kuih dia sapu.. ahahaha

lepas makan, kami sume sebok beraktiviti bergambo.. mcm2 gaye..mcam ragam.. huk3~ kalau aku dlam mood normal, mungkin aku juge bergambar ngan byk nye.. tapi tak tahu mengapa, aku jadi segan silu malam tu.. hik3~ jadi, gambar pun malu2.. ahahahahaa



pada sahabat2 yg belum sempat aku makan buka bersama, jgn marah yerk.. akan ku cari mase n hari utk bersama2 kalian.... MySpace
Adios.... salam ramadhan!!

2 comments:

Anonymous said...

oit daia..
ko ni dah laa gemok
bagus beno laa ko puase
tapi ko pose pun x berubah gak kan
aku tgk macam lembu ader ar

dAia said...

ni makhluk tua kutuk mane yg ckap aku gemok cam lembu nih???
$%^&%#%^&!! betul lar... kan dah kurang pahale pose aku nih.. budus!