BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, August 13, 2009

H1N1???!!! katekan TAK NAK!!

hohooo~ lame tidak meng'update' blog rapuan ku ini.. miahahahaa...

wlaupun aku malas..ku gagahkan jua jari jemari ku utk merapu sbb ehanye blog pun dah diupdate... ehh~ EHA SUDAH UPDATE blog beliau????!!! miahahahhaaaa... sgt aneh, bukan.. so, mane boleh ketinggalan, kan?? hik3~

sekarang ni, dunia telah digemparkan dgn virus yg sgt menggugat nyawa... H1N1...[err...ape tibe2 dAia nak ckap pasal virus2 nih?? pelik.. huk3~ bukankah beliau suke merapu bende2 merapu saja?? ahhahaha]


err... sambung..sambung... mmg sudah menggila virus ganaz nih.. huk3~ disebabkan virus ni juge, adinda2 ku yg menyambung pelajaran di Uitm SHah aLAm di suruh pulang, sbb Uitm di kuarantin.. err... sile main jauh2..syuh..syuh...

tp, hari sabtu [25hb Julai] tu mcam biase, ibu dan ayah bersama adindaku Ajiq pulang ke Melaka... n tibe2 ahad ptg tu, ibu call aku dlam nada yg sgt cemas...
"Nurul.. nurul dekat mane tuh?? dekat depan PC ker??" [aik..mcam tau2 saje...ehehee]
"Iyop~ kenape, bu?? semcam je nih?? pasal ape?? ibu kat mane?? dah nak balik umah ker?"
Rupe2 nyer... diorg sume tersekat dlam jem.. dah 3 jam kat senawang... pastu Ajiq pulak demam panas... tu lagi menaikkn kerisauan ibu n ayah....

hmmm.. nasib baik Ajiq tak ape2... doktor kate dia demam biase.. but, kene kuarantin kt umah.. jgn g mane2.. huh~ dia mmg tak kuar umah.. tapi dok berjalan2 n bersiar kt dlam umah.. smpai aku pun naik risau...tapi yg best nye kteorg sempat lagi main CS ala2 main kat CC.. 3 pc skali main.. errr... tapi..
hari isnin tu, kepale aku start pening.. aku lepak saje.. sbb sblum ni mmg slalu pening2 camnih...tapi...
hari rabu esoknye, bangun dari tido, dada pulak sakit.. sesak2 nafas n badan lenguh2... sampai nk bangun n gerak kaki pun payah...aku ngadu kat ibu n ayah time breakfas sesame sblum aku g keje...

"Ibu.. knape ek.. dada nurul sakit laaa.. sesak2 nafas..." aku ngadu la.. sbb time tu, ayah n ibu tgh bincang2 pasal sakit2 badan ayah aku... tapi ape respon ibu n ayah aku, korang nk tau....
"Alaa.. sakit2 dada kamu tu sbb kamu tu gemok~" GEDEBUS!!! sakit jantung aku time tu.. susah aku nk citer ape perasan aku time tu... T____T hanya Tuhan yg Maha Esa yg tahu...

sejak aku pening2 tu, aku mmg dah risau gak.. ye arr.. bukan bleh buat main pasal virus2 nih... tapi... sejak ibu n ayah aku kasi respon yg sgt baeeeek punye tu.. aku dah mcam tak hirau daa... nak jadi ape, kat aku, jadi la.. sampai aku fikir.. kalau laa ditakdirkan aku sudah tiada di dunia nih... aku nk wariskan semua harta2 aku pada adinda ku Ajiq n sebahagian nya, di serahkan pada adindaku hanis.. huk3~ dah aa time aku drive balik umah, aku tedgr iklan pasal H1N1 tu.. citer pasal simtom2 [abaikan ejaan.. hik3~] H1N1.. sakit dada, sesak nafas, sakit2 badan... kebykan simptom2 tu aku RASA macam kene je kat aku... huk3~ aku hanya mampu berdoa semoga ALLAH yg Maha Esa menjauhkan aku dari segala bala dan penyakit...

mesti korang rase cam nak kasi penampar kat aku, sbb mcam ngade2 tak nak check... tak yah nk geleng2 laa.. eha n xera dah suruh aku g.. aku senyum jer laa.. pastu time jumpe bulat n hami, pun diorg ckap bende yg same... bukan ape.. aku mcam dah pasrah.. huk3~

walaupun sampai sekarang sakit dada masih terasa.. tapi, alhamdulillah, makin berkurang.. sbb last week, aku 3 hari tak makan ayam n nasik.. tapi bile aku makan je.. sakit dada tu dtg balik.. tapi tak teruk mcam awal2 aku kene tu...

so, korang agak2.. ape penyakit sebenar aku nih....??? aku pun pelik... mungkin benar ape yg ibu n ayah aku ckap tu.. AKU GEMOK... T_____T sedih betul aaaa!!! ahahahhahaha

akhir kata, jgn laa mensia2kan hidup ini.. jagelah kesihatan anda.. makan berpada2.. bukan bermaksud tak boleh makan ayam...ahahahahaa

1 comments:

Anonymous said...

kekandaku syg...
sok mybe adindamu balik..
nnti sabtu..i temankan u g klinik cek nk???