BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, June 19, 2009

BOleh kerrr????

erk~ manusia camnih pun ader ker??

hmmm... hati ku sampai ke hari ini berfikir.... manusia cam nih ader kat dunia nih.. cukup2 laa.. harap takder lagi insan camnih.. eh~ insan ker??? mcam murni pulak.. tak seswai langsung ngan manusia tersebut...

err.. camne nk citer... korang tau kan yg aku keje kat kolej sebagai pendidik... [err.. mendidik ker??? lebih bermain, aku raser...ok.. drop the subject..keh3] so, sbg seorg pekerja, tak kire la berdedikasi or whatever, kite perlu tahu la pasal prosedure2 utk memblah kan diri kan??? mcam kene kasi resign letter for one month rite... tapi... kalau dari segi pendidik nih.... lain skit.. kene amik kire pasal semester berakhir dan bermula la kan?? kan???

jadi.. nk dijadikan ceriter.. ader seorg hamba Allah tu, mempunyai pikiran yg sgt "BIJAK"... beliau baru sahaje dihantar seminar yg memakan belanja yg agak besar [walaupun hanya 2 hari dan RM500+ laa..] dan keesokan hari nya, menghantar EMAIL di ulangi EMAIL kepada bos bahawa beliau mahu resign.... APAKAH???? ANDA SUDAH GILLA?? ATAU ANDA SUDAH MERASAKAN ANDA SUDAH SGT BIJAK???

disebabkan ini, bos aku tak pasal2 mengamuk bagai nak gilaa... bile dia jumpe or terserempak ngan aku je.. dia akan menjerit [err.. boleh kate menjerit laa.. sbb dia meninggikan suare...] "hidayah.... i'm cursing ur best friend... " diulang2 byk kali sampai tak dia tak nampak aku lagi..

errk~ ngeri, kan??? takpun.. dia akan ckap, "Aku sumpah kawan baik kau tu!!" dgn loghat cina dia tuh... aku hanya mampu sengih dan kadang kala sempat menjawap... "She's not best laaaa, MR xx..." huk3~ dan dia juga ader menambah.. "Dia tu takder otak ker??" ahahhahaaa

hmmm.. itu satu hal..... pasal kebijaksanaan beliau juga, dia tak pikir pasal student or subjek yg dia sedang mengajar... HELLO, MACIK~ KO NAK BERENTI NEXT MONTH.. ADER LAGI SETENGAH SEMESTER LAGI LAAA~ mane laa pergi otak dia menyorok??? cube la pikir.. sape nk SAMBUNG subjek kau tuh???? mane la ader pendidik yg berenti mengajar separuh jalan.... kau pikir ini sekolah rendah or tadika... boleh suke suki ganti tengah jalan????

satu, kau tak pikir student... kesian, student diaaaaa~ sorang2 jumpe aku tanye sape akan ganti.. aku takleh nak jawap.. sbb setakat nih, takder sape nak ganti... AKU??? come on laa.. aku dah ader 4 SUBJECTS , taw~ gilaa.. nak take over subjek kau yg tak pernah aku ajar tu????

dua... kau tak pikir sape yg boleh take over subjek ko yg separuh jalan tuh??? MMG KAU SUDA GILAAA~

hmm... dari aku melayan perasan dan pertanyaan yg ader bersangkut paut ngan MAHKLUK TUHAN PALING SENGAL ni ... baik aku g layan SHiro aku.. huk3~ tapi.. aku bukan mcam beliau.. huk3~ kesian pada koordinator aku, yg dah byk gille keje.. pastu bertmbh keje nk cari pengganti beliau... huk3~

akhir kate, aku berharap sgt yg aku takkan kene tempias kerja2 BIJAK beliau ni.. harap2 laa semua dpt diselesaikan dgn baik.. tanpa menyusahkan aku, kolej n student.. amin~

4 comments:

xera's thoughts said...

wohoOoo~ pehal minah tu?? aku dgr pon geram..de ade mslh skt otak ke??

nasehat dr penaja: ko doakanlaa de sedo n tarik blk pe yg de dh wat tu
or
ko langgar de ngn shiro ko...hahahahha

dAia said...

ceh~ habis la tercemar shiro aku ngan diaa... ahahahaa

pandang dia pun aku fed-up.. nk sedokn dia?? ahahahaa

hari nih, student aku dok pujuk aku amik subjek diaa... tak mahu~

Anonymous said...

huk3...cmpk msuk gaung je manusia mcm tu..huk3..

dAia said...

wah2~ hanis.. ko kan gagah perkase dari akk... sila la campak.. dialu2kan. ahahaha