BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, May 26, 2011

b4 cooti stress..tgh cooti stress..blik cooti pun stress.. ape kess??!

hohooo... Gue baru balik dari Bandung, dunnnggg....

kih3~ tader aa baru balik.. giller tipoo.. dah dua hari kat mesia, baru terhegeh2 nk update kat sini..

hmmm... 21hb hari tu, bertolak dari umah ke KLIA, dalam pkul9 lebih.. sbb flight pkul 12..
xcited kah?? hak3~ 1st gua nek kapal yg bleh terbang nih.. hak3~ tpi gua biaser aa.. cool aje.. ibu gua yg ckap gua xcited.. cehh~ hahahaha

so, kat atas flight tuh, dpt makan.. nasi tomato ngan ciken.. n air jambu~ sedap gak laa.. lepas makan, sambung tido.. hahahaa..

sampai kt eport Bandung dlam pkul2 lebih.. sampai2 aje, agak terpinge2.. sbb hotel yg kteorg dah booked tu rupe2nye takder provide taksi (teksi la tu..) so, g aa amik taksi kat kaunter.. hak3~ kelakar okess.. pasal ape? sbb taksi nye ganas juge.. walaupun pamandu nye tua.. (pak rashid) kete nye kemek2 n tmpt kepale kat sit tu takder ek.. hak3~ sepanjang jalan g hotel tu, xterkire brape kali dia kasi hon.. sbb giller dahsyat ek jalan raye kat sane.. padat, n tak tau aa ntah mane garisan.. sbb asal boleh aje kete or motor masuk, dia masuk.. isk3~ geleng pale si driver behemah cam aku nih.. isk3~

so, sampai aje hotel, seb baik takder masalah ape2, letak2 brg, main2 econ, pastu kteorg terus g Rumah Mode.. hmm.. seb baik kak ju (opismate) dah kasitau tmpt2 yg best utk di lawati (shopping..hehehe)

so, sampai aje sane.. hmmmm... toleh kiri kanan.... GILLER RAMAI ORG!! pasal pak rashid kate, org Jakarta pun turun Bandung time2 hari libur camnih (hari minggu).. so, beli aje laa mane yg sempat beli.. sbb ramai sgt orgnye.. pastu pulak kteorg ni bukan jenis shopping.. so, amik mane yg perlu aje.. hak3~

pastu malam, habis shooping, terkial2 aa cari taksi.. mane tak nye, dah suruh pak rashid balik ptg tadi.. pastu si Ayahanda pulak mmg terer buat2 pandai.. aku ckap ape sume xnk dgr, so, aku buat tak tau aje laaa.. dlm 30 min bru aa dpt taksi.. (hampir2 naik Angkutan, sejenis van yg angkut ramai2 manusia)

so, malam tu, sampai hotel, check2 balik baju yg kterorg beli, pastu g turun hotel.. saje2 jalan2 tgok keadaan sekeliling.. (ibu juge memesan roti.. sbb lapar.. mane tak nye dinner petang tadi kat umah mode tu..)

owhh~ rupe2nye, hotel kteorg ni betul2 atas BRAGA WALK.. kire konon2 mcam bintang walk laa.. so ader aa tmpt makan mcam best kat situ.. ader kedai kasut yg agak best + factory outlet yg mcam tak brape best..

hari ke 2~ pagi2 lepas breakfast (heavy breakfast tau aku ngan adik aku a.k.a 2pin), g berjalan kaki menuju ke Pasar Baru.. hahahaa. giller kelakar, okess.. dgn jalan yg sesak2 tu, kteorg berjalan2 ala bersiar2 kat bandar bandung tu.. jgn ckap aa pasal brape byk angkutan, taksi n beca yg dok offer2 nk bawak kteorg.. hak3~

okesss.. kat pasar yg konon2 baru ni, mmg BANYAK aa bende2 diorg jual kan... ckap aje nk ape.. kih3~ jgn korang nk beli kereta kebal pulak kat sini.. kalau nk baju, telekung, beg tu ader aa... tpi mmg byk.. smpai korang pun tak tau nk beli ape.. kih3~ yg stress nye kt sini, ramai sgt org... org yg nk mengikut korang pun ramai... "Kak.. air kak... dingin2 ni... kak... kopiah kak, buat abang2 di rumah..." stress okess.. stress.. kalau aku nk beli, aku cari aa kedai korang.. jgn follow aku bleh?? isk3~

so, habis shopping tu... takkan nk balik jln kaki pulak kan?? so, kteorg pun tahan Taksi.. hak3~ dok aku usha2.. rupe2nye, Taksi Wira tau.. hak3~

malm tu, ape lgi.. makan kat bawah hotel aa.. kat Braga Walk tu.. SEDAP! hak3~ aku makan Bakso Malang, 2pin makan Mee ape ntah.. ibu maakn Iga bakar n ayahanda makan satey~ hik3~

esok pagi2, lepas breakfast g tunggu Pak Dodi.. Lambat!! janji pukul8, pkul8 aa kau nk g basuh kete kan?? haihshhh.... so, sejam gak aa baru sampai Tangkuban Perahu (kot2 aa ni name dia.. hik3~) kat atas gunung tu, sampai2 aje, g amik gambar jap... PAstu kteorg kene serbu lgi ngan Penjual2 bergerak kat sane... Pastu aku g beli skit sebenier utk rakan2..

pastu, konon2 nk g factory outlet lagi.. pak dodi nk bawak g yg kat Dago.. tapi byk2 pun sume macam kat Reject shop sini aje.. sudah nye, g beli ole2 kat Kartikasari aje.. (beli brownies panggang.. SEDAP!)

malam tu, ayahanda tak sehat pulak... tapi still lgi beliau teman kteorg dinner.. time ni, kteorg shopping lagi kat kedai kt Braga Walk nih.. hmmmm... 2pin siap beli spek mate (konon2 utk menyamar laa.. cehh~ ape punye alasan aaa..)

Owhh!!! LAst day!! Pagi2 lepas breakfast, sempat gak berjalan laju2 g Pasar Baru.. tp odw tu, terserempak ngan Angkutan yg kosong, ape lagi.. naek aa..hahahaha seribu rupiah sorang..hahaha

kat pasar baru tu, ibu tambah lagi 4 pasang telekong, n tambah lagi kerepek.. aku? ayah?? tak beli ape.. teman aje laa.. hak3~

sampai hotel, buat kali terakhir, ayahanda check beg masing2.. sumbat sane sini.. giller penuh beg!! so, pakai service hotel aje, sewa avanza diorg n g eport.. sampai sane, dah ramai org check in da.. dok betul2 blakang satu group ni.. isk3~ lepas sejam lebih, baru bleh g masuk tmpt menunggu utk berlepas.. n Berlepas laaaa...

sampai KLIA dalam pkul5.. pastu raksasa busuk yg jemput.. pastu sampai umah sgt2 penat.. hik3~ pastu esok nye g kje.. hahahahaa

*giller ringkas punye penutup.. sbb kepale tgh pusing.. ayahanda pulak demam lepas balik dari bandung.. hohohoo..

nanti kalau ader mase, upload skit gambar2 yg sempat di snap.. okess.. adios!
kesimpulannye, b4 cooti, stress sbb nk cari duit n hotel..
tgh cooti stress sbb ____ tuttt... hahaha
lepas cooti stress sbb balik2 aje kene bebel.. n dpt surat dr exam dept.. huk3~ T__T

0 comments: